Proměna komunikace a vztahů v týmech.
Sebepoznávací test
Hodím se na roli interního mentora komunikace?
Tento test Vám napoví, zda je Vám role interního mentora komunikace blízká.
Vyberte vždy jednu odpověď, která vás nejlépe vystihuje, a na konci si spočítejte body.
1. Cítím potřebu pomáhat ostatním zlepšovat komunikaci.
(3) Ano, baví mě to a ráda/rád se o své zkušenosti dělím.
(2) Možná – záleží na situaci.
(1) Spíš ne, soustředím se na svou práci.
2. Když vidím, že se někdo z kolegů trápí…
(3) Mám tendenci mu nabídnout prostor k rozhovoru.
(2) Všimnu si toho, ale ne vždy vím, jak reagovat.
(1) Věřím, že si to každý musí vyřešit sám.
3. Umím (nebo chci umět) zůstat v klidu i v napjatých rozhovorech…
(3) Ano – buď už se mi to daří, nebo vím, že to chci rozvíjet.
(2) Někdy ano, někdy ne – záleží na situaci.
(1) Je to pro mě náročné, často reaguji zrychleně.
4. Líbila by se mi role člověka, za kterým kolegové chodí, když něco drhne.
(3) Ano – dává mi smysl být pro ostatní oporou.
(2) Možná – kdybych měl/a podporu a jasnou roli.
(1) Spíš ne – necítím se dobře v takové roli.
Vyhodnocení:
Sečtěte si všechny body z vašich odpovědí (maximum je 12):
10–12 bodů: Máte velký cit pro podporu druhých a schopnost vnímat komunikaci v širších
souvislostech. Role interního mentora by vám mohla opravdu sednout.
7–9 bodů: Máte dobrý základ a zájem o komunikaci. Program vám může pomoci dovednosti
rozvinout a získat jistotu v roli podpory v týmu.
4–6 bodů: Možná hledáte jiný způsob, jak podpořit tým.
Chcete podpořit své kolegy v rozvoji komunikace? Přemýšlíte, jaký je nejefektivnější způsob předávání zkušeností a informací kolegům? Přijďte si zdokonalit nebo utvrdit své komunikační dovednosti a naučit se, jak je formou interního mentoringu efektivně předávat dál k prospěchu vašich kolegů a klientů.
Kurz je určen pro pracovníky, kteří se chtějí dál rozvíjet v komunikaci a následně předávat své zkušenosti a podporovat kolegy v rozvoji komunikace, a to v roli interního mentora komunikace. Kurz má dvě části. První část je věnována zdokonalování dovednosti při vedení komunikace s člověkem v emocích, v krizi a při komunikaci s člověkem s poruchou kognitivních funkcí. Táto část kurzu je akreditována MPSV v rozsahu 30 vyučovacích hodin. Druhá část kurzu se věnuje jak teorii mentoringu tak jeho praktickému nácviku. Během kurzu si účastníci vytvoří cvičebnici mentora, která jim bude dál nápomocná při vedení mentoringu v praxi.
Lektorky kurzu: Bc. Viera Ivanovová, Šárka Hudcová, Mgr. Renáta Novotná Nentvichová,
Program kurzu
1. Blok 2 dny
Základy komunikace v reakci na emoce – teorie, nácvik
2. Blok 2 dny
Krizová intervence – teorie, kazuistiky, nácvik Validace dle Naomi Feil, teorie, nácvik
3. Blok 2 dny
Principy mentoringu, moje mapy
4. Blok 2 dny
Nácvik vedení mentoringu, základy cvičebnice mentora
5. Blok 2 dny
Kompetence mentora komunikace v organizaci, dopracování cvičebnice mentora