Institut-Educal.cz

Analýza vzdělávacích potřeb

Analýza vzdělávacích potřeb (AVP) pomáhá zjistit rozdíl mezi současnými dovednostmi pracovníků a požadavky vyplývajícími ze strategie a cílů organizace. Díky tomu lze nastavit vzdělávání tak, aby bylo cílené, efektivní a přinášelo výsledky.

Přínosy pro organizaci

  • vzdělávání nastavené na míru,
  • lepší využití času a financí,
  • jasná doporučení pro rozvoj týmu,
  • posílení kvality služeb i spokojenosti klientů.

Jak AVP probíhá

AVP vychází z cílů a strategie organizace. Ty propojujeme s analýzou kompetencí jednotlivých pracovních pozic a s konkrétními potřebami jednotlivců, aby strategie přirozeně souzněla s popisy rolí a pracovníci měli podmínky ji naplňovat v praxi.

Data pro AVP získáváme studiem strategických dokumentů a pracovních náplní, rozhovory s pracovníky, které dále doplňujeme o dotazníky či vedení reflexních skupin.

Výstup pro praxi

Výsledkem AVP je přehledná zpráva, která:

  • ukáže rozdíl mezi tím, co je a co má být,
  • pojmenuje silné stránky i oblasti k rozvoji,
  • nabídne doporučení a návrh dalšího postupu.

„Pokud se z rozpočtu na vzdělávání pracovníků věnuje 5–8 % analýze vzdělávacích potřeb a měření výsledků po školení, vede to k nárůstu efektivity vzdělávání v praxi o 30–50 % (Dobeš, 2006).“

Naše nabídka je v tomto směru inovativní. Přinášíme organizacím možnost dlouhodobé spolupráce, která vede k rozvoji pracovníků v souladu s jejich rolí i s potřebami celé instituce.